انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث در سال 1402

تخفیفات بیمه شخص ثالث چند سالی است که قابل انتقال است و می توانید تخفیف بیمه شخص ثالث خود را از خودرویی به خودرویی دیگر منتقل نمایید که البته دارای یک سری قوانین و ضوابط است که در ادامه به آن می پردازیم، با بیمه خرید همراه باشید.

انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث در سال 1402

بیمه شخص ثالث بیمه اجباری برای هر خودرو می باشد و تخفیفات آن هم بسیار در تعیین نرخ موثر است چرا که حداکثر تخفیفات در بیمه شخص ثالث به 70% می رسد که این یعنی اگر بیمه شخص ثالثی 70% تخفیف داشته باشد نیاز است فقط 30 % مبلغ اصلی بیمه نامه را پرداخت نمایید.

تخفیفات بیمه شخص ثالث چند سالی است که قابل انتقال است و می توانید تخفیف بیمه شخص ثالث خود را از خودرویی به خودرویی دیگر منتقل نمایید که البته دارای یک سری قوانین و ضوابط است که در ادامه به آن می پردازیم، با بیمه خرید همراه باشید.

قانون انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

طبق قانون بیمه شخص ثالث، مصوب ۱۳۹۵، بیمه مرکزی در دی ماه ۱۳۹۹، انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث و نحوه تعلق سوابق تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث را به شرح زیر اجرایی نمود:

سوابق تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث، به شخص انتقال دهنده تعلق دارد. به هیچ عنوان، امکان انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث، به مالک جدید خودرو (شخص انتقال گیرنده) وجود ندارد.

واحدهای صدور بیمه موظف هستند که در هنگام صدور بیمه‌ نامه مدارک احراز مالکیت خودرو را رویت و کپی آن ها را تحویل بگیرند. مدارک احراز مالکیت خودرو شامل کارت خودرو یا برگ سبز می باشد. هنگام تغییر پلاک خودرو می بایست تخفیفات بیمه ‌نامه شخص ثالث برای شخص انتقال گیرنده ( مالک جدید) حذف شود.

هنگام تمدید بیمه شخص ثالث، استعلام بیمه از سامانه سنهاب بیمه مرکزی و درج اطلاعات براساس آن ضروری است. این موضوع در زمان انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه ‌نامه اول به بیمه نامه دوم بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر فروشنده، پلاک خودرو را به نام خود تعویض کرده باشد، تمام سوابق تخفیفات عدم خسارت او حذف می‌شود.

✔️ انتقال سوابق عدم خسارت به خریدار جدید خودرو خلاف قانون جدید است و با تخلفات و متخلفین برخورد قانونی می‌شود.
✔️ انتقال تخفیفات عدم خسارت انواع خودرو فقط به ماشین دیگری از همان نوع کاربری امکان‌پذیر است.
✔️ امکان صدور الحاقیه انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث قبل و بعد از انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید ماشین امکان پذیر است.
✔️ 
دریافت حق بیمه مدت زمان باقی‌مانده از بیمه شخص ثالث برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث قانونی نیست.
✔️ 
امکان انتقال سوابق تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث با صدور گواهی (الحاقیه) و بدون پرداخت حق بیمه امکان پذیر است.
✔️ 
اگر تخفیف بیمه شخص ثالث به خودرویی جدید منتقل شود، حق بیمه از بیمه‌‌شده دریافت نمی گردد.
✔️ 
ذخیره کردن (نگه داشتن) یا حفظ تخفیفات بیمه شخص ثالث تا اطلاع ثانوی با الحاقیه اصلاحی بیمه‌نامه هیچگونه هزینه‌ای ندارد.
✔️ 
اگر فردی دو یا چند خودرو داشته باشد، نمی‌تواند تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث خودرو اش را به خودرو دیگر خودش منتقل کند.
✔️ 
کل تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث به صورت کامل روی یک بیمه‌ نامه منتقل می‌شوند.

مدارک لازم برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث :

برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث خود باید مدارک زیر را به واحد صدور بیمه تحویل دهید:

✔️ کپی کارت خودرو قبل؛
✔️ 
کپی بیمه شخص ثالث خودرو قبل؛
✔️ 
بیمه‌نامه خودرو جدید؛
✔️ 
اصل کارت خودرو جدید؛
✔️ 
کپی کارت خودرو جدید؛
✔️ 
اصل گواهی اسقاط خودرو (برای خودروهای اسقاط شده)

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث از خودرو به خودرو دیگر ( سواری به بارکش و یا بالعکس)

یکی از موارد انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، یکسان بودن نوع کاربری وسایل نقلیه است. یعنی می بایستی هر دو نوع خودرو در یک گروه از نظر شرکت بیمه قرار بگیرند و امکان انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث از مدل های مختلف وانت (بارکش) به سواری یا بلعکس امکان پذیر نیست.

همین الان با ما تماس بگیرید

و از مشاوره ها و خدمات بیمه ای ، بیمه خرید استفاده کنید.

آیا انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به یک شرکت بیمه دیگر امکان‌پذیر است؟

شما ممکن است به هر دلیلی بخواهید بیمه امسال خودرو را نزد شرکت بیمه دیگری صادر و یا تمدید نمایید، همیشه این موضوع سوال بسیاری از دارندگان بیمه شخص ثالث می باشد که آیا تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث قابل انتقال می باشد؟ این مورد در بیمه شخص ثالث دیده شده است و شما می توانید تخفیفات بیمه خود را به شرکت دیگر انتقال دهید و هیچ منع و مشکلی برای انتقال تخفیفات وجود ندارد.

مشاوره رایگان خرید بیمه شخص ثالث و انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث در بیمه خرید

شما می‌توانید از طریق سایت بیمه خرید ، با ارائه کارت خودرو و بیمه‌نامه قبل، بیمه شخص ثالث خودروی خود را از شرکت بیمه مورد نظرتان خریداری و یا تمدید نمایید. ما در این امر کنار شما هستم و  برای انتخاب و خرید بهترین بیمه شخص ثالث برای خودروی‌تان به شما کمک می کنیم.

ما سعی کردیم در این مقاله اطلاعات مورد نیاز برای انتقال تخفیفات را توضیح دهیم اگر سوالی همچنان باقی مانده است می توانید در بخش نظرات پایین همین صفحه از ما بپرسید.

بیمه خرید، همراه بیمه ای شما

همین الان با ما تماس بگیرید

و از مشاوره ها و خدمات بیمه ای ، بیمه خرید استفاده کنید.
divider
divider

محصولات مرتبط

☳ بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری برای خودرو می باشد که مالک هر خودرو طبق قانون می بایست خریداری کند ®️ مقایسه انواع بیمه، خرید اقساطی، پشتیبانی در طول مدت بیمه با بیمه خرید ☎️ جهت مشاوره و خرید بیمه با ما تماس بگیرید
ادامه

ثبت نظر