بیمه شخص ثالث | صدور بیمه شخص ثالث در مشهد

☳ بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری برای خودرو می باشد که مالک هر خودرو طبق قانون می بایست خریداری کند

®️ مقایسه انواع بیمه، خرید اقساطی، پشتیبانی در طول مدت بیمه با بیمه خرید
☎️ جهت مشاوره و خرید بیمه با ما تماس بگیرید

امتیاز دهی :

بیمه شخص ثالث | صدور بیمه شخص ثالث در مشهد

بیمه شخص ثالت

بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری برای خودرو می باشد که مالک هر خودرو طبق قانون می بایست خریداری کند. موارد تحت پوشش بیمه شخص ثالث عبارتند از پوشش مالی تصادفات و غرامت های موارد موبوط به جراحات، نقص عضو و مرگ.

✔️ خسارت مالی: خسارت‌هایی كه به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود به عنوان مثال تصادف و خسارت به خودروی دیگران،  چنین خسارت‌هایی، زیان مالی شخص ثالث مالک  وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می‌گردد.
✔️ خسارت بدنی: خسارت‌های جانی به اشخاص ثالث مانند: فوت، نقص عضو و .... که ناشی از حادثه باشد.
✔️ پوشش حوادث راننده: خسارت جانی وارده به  راننده مقصر حادثه، نیز علاوه بر دو پوشش فوق تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد.

 پوشش های بیمه نامه شخص ثالث

پوشش های بیمه در اصل همان تعهد مالی و جانی شرکت بیمه در مقابل خسارات بیمه گذار می باشد.
  • پوشش مالی

    این پوشش برای جبران هزینه های مالی است که در اثر حادثه رانندگی به اموال تحت مالکیت شخص ثالث وارد می شود این مبلغ در سال 1402 حداقل از 30 میلیون تومان شروع می شود و تا 600 میلیون توان می توان این پوشش را خریداری کرد

  • پوشش جانی

    برای جبران آسیب های وارده جانی از حادثه رانندگی به اشخاص می باشد که شامل دیه فوت، نقص عضو و جرح و هزینه های پزشکی بوده که ناشی از تصادف وسیله نقلیه باشد.

  • پوشش سرنشین

    تمامی خسارت وارد شده به راننده مقصر حادثه را که شامل فوت، نقص عضو و هزینه پزشکی تحت پوشش قرار می دهد .

همین الان با ما تماس بگیرید

و از مشاوره ها و خدمات بیمه ای ، بیمه خرید استفاده کنید.

کاربری خودرو

کاربری خودرو به یکی از موارد مهمی است که در نرخ حق بیمه تاثیرگذار است و اگر بیمه گذار به درستی به شرکت بیمه اعلام نکند در هنگام خسارت ماده 10 قانون بیمه اعمال می شود.

کاربری‌هایی که باعث افزایش حق بیمه شخص ثالث می‌شوند:

☑️ کاربری شخصی
☑️ کاربری 
اداری
☑️ 
تاکسی درون شهری و برون شهری
☑️ بارکش

تخفیفات بیمه شخص ثالث

تخفیف بیمه شخص ثالث همان تعداد سال‌هایی می باشد که بیمه نامه خودرو هیچ خسارتی را نداشته است. تخفیف بیمه شخص ثالث با نداشتن خسارات، با افزایش تعداد سال های عدم خسارت بیشتر می‌شود. نکته مهم دیگر این که بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث تخفیفات بیمه شخص ثالث با یک بار خسارت از بین نمی‌روند و فقط تخفیفات بیمه نامه بر اساس خسارات ایجاد شده پلکانی کاهش می‌یابند.

۱ سال عدم خسارت ۵ درصد
۲ سال عدم خسارت ۱۰درصد
3 سال عدم خسارت ۱۵ درصد
۴ سال عدم خسارت ۲۰ درصد
۵ سال عدم خسارت ۲۵ درصد
۶ سال عدم خسارت ۳۰ درصد
۷ سال عدم خسارت ۳۵ درصد

۸ سال عدم خسارت ۴۰ درصد
۹ سال عدم خسارت ۴۵ درصد
۱۰ سال عدم خسارت ۵۰ درصد
۱۱ سال عدم خسارت ۵۵ درصد
۱۲ سال عدم خسارت ۶۰درصد
۱۳ سال عدم خسارت ۶۵ درصد
۱۴ سال عدم خسارت ۷۰ درصد

مدت اعتبار بیمه شخص ثالث

معمولا اکثر بیمه نامه های شخص ثالث یکساله صادر می گردند چرا که خرید بیمه شخص ثالث یک ساله از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است. اما بیمه نامه های دو ماه ، چهارماه و شش ماه نیز می توان صادر کرد مرود را در نظر داشته باشید که که مبلغ بیمه نامه شش ماهه از نصف قیمت بیمه نامه یکساله بیشتر است.

 شرایط انتقال بیمه شخص ثالث و تخفیف‌های عدم خسارت آن

انتقال بیمه شخص ثالث به دو صورت  امکان پذیر است

✔️ اسقاط شدن خودروی دارای ‌بیمه‌ نامه شخص ثالث با نامه معتبر از مراجع
✔️ فروش خودروی دارای ‌بیمه‌ ثالث و خرید خودروی جدید

چرا بیمه خرید:

بیمه خرید امکان مقایسه و خرید آنلاین بیمه نامه را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید بهترین بیمه نامه را برای خودتان خرید نمایید

همین الان با ما تماس بگیرید

و از مشاوره ها و خدمات بیمه ای ، بیمه خرید استفاده کنید.

خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث

صدور آنلاین بیمه نامه شخص ثالث از شرکت های مختلف بیمه

کارگزاری بیمه خرید با ارتباط برقرار کردن با شرکت مختلف بیمه ای امکان صدور بیمه شخص ثالث را از شرکت های مختلف در کمترین زمان ممکن فراهم آورده است. بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری برای خودرو می باشد. شما می توانید این بیمه نامه را در کمترین زمان ممکن نزد کارگزاری بیمه خرید صادر نمایید و چنانچه در شهر مشهد می باشد اصل بیمه نامه را نیز در کمتر از دو ساعت دریافت کنید.

پوشش های مالی بیمه شخص ثالث در سال 1402:

پوشش مالی بیمه نامه شخص ثالث شامل مبالغ 30، 60، 90، 120، 150، 240، 360، 480 و 600 میلیون تومان می باشد که شما می توانید به دلخواه یکی از این موارد را انتخاب کنید.

پوشش حوادث راننده در سال 1402:

پوشش حوادث راننده 900 میلیون تومان و برای ماه های حرام مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان می باشد.

نکته مهم در خصوص صدور بیمه شخص ثالث :

نوع کاربری خودرو در بیمه شخص ثالث بسیار مهم است زیرا در نرخ نهایی حق بیمه و نوع ریسک خودرو تاثیر گذار است، در هنگام صدور حتما بر اساس نوع کاربری (شخصی، عمومی، تاکسی سرویس و ...) که با خودرو دارید بیمه نامه صادر نمایید در غیر این صورت هنگام خسارت شرکت بیمه درصدی از خسارت خودرو را پرداخت نخواهد کرد و از این موضوع  متضرر خواهید شد.

با توجه با نرخ نامه ای که هر ساله بیمه مرکزی برای قیمت بیمه شخص ثالث تعیین می کند شرکت های بیمه مجاز هستند تا 2.5 درصد از نرخ مصوب را در صورت تمایل تخفیف دهد که همین موضوع باعث می شود نرخ قیمت بیمه ثالث بین شرکت ها بعضا متفاوت باشد.

نکته بعدی اینکه بعضی از دارندگان خودرو فکر می کنند که بیمه شخص ثالث در هنگامیکه خسارت مالی وارد شده و آن ها مقصر هستند به خودشان نیز شرکت بیمه مبلغ خسارت را پرداخت خواهد کرد که این مورد درست نمی باشد و دارندگان وسایل نقلیه می بایست برای خودرویشان بیمه بدنه خریداری کنند تا خسارت به آن ها پرداخت گردد، به عبارتی بیمه شخص ثالث خسارت وارده به طرف های مقابل را پرداخت می کند و بیمه بدنه خسارت های وارده به خودتان را.

اگر خسارت جانی باشد چه راننده و چه سرنشیان خودرو حتی در صورت اینکه راننده مقصر حادثه باشد می توانند خسارت های جانی را از محل بیمه نامه شخص ثالث دریافت کنند و در این مورد بیمه نامه شخص ثالث خودشان پاسخگو خواهد بود.

همیشه سعی کنید زودتر از موعد اتمام بیمه نامه برای تمدید اقدام کنید پیشنهاد ما برای تمدید حداقل سه روز تا یک هفته قبل از پایان بیمه نامه اقدام فرمایید.

مدارک مورد نیاز هنگام دریافت خسارت خودرو:

  • مدارک مورد نیاز در خصوص اعلام خسارت ثالث بدون کروکی:

    1- بیمه نامه معتبر هر دو طرف حادثه
    2- گواهینامه و کارت ملی مقصر و زیان دیده حادثه
    3- اسناد مالکیت خودرو هر دو سمت حادثه

  • مدارک مورد نیاز در خصوص اعلام خسارت ثالث با کروکی:

    1- بیمه نامه معتبر هر دو طرف حادثه
    2- گواهینامه و کارت ملی مقصر و زیان دیده حادثه
    3- اسناد مالکیت خودرو هر دو سمت حادثه
    4- گزارش پلیس یا ارائه کروکی - بدون مراجعه به مقصر حادثه

  • مدارک مورد نیاز در خصوص اعلام خسارت حوادث جانی و دیه:

    1- گواهینامه مقصر حادثه
    2- بیمه نامه مقصر
    3- سند خودرو مقصر
    4- کارت خودرو مقصر
    5- کارت ملی مقصر و زیان دیده حادثه
    6- کروکی کاردان فنی

همین الان با ما تماس بگیرید

و از مشاوره ها و خدمات بیمه ای ، بیمه خرید استفاده کنید.

سوالات متداول

بیمه شخص ثالث چیست؟
بیمه شخص ثالث بیمه مسئولیت مدنی دارندگان خودرو که بیمه شخص ثالث معروف شده است تنها بیمه اجباری برای مالکین وسیله نقلیه می باشد. این بیمه نامه از سه پوشش مالی، جانی و حوادث راننده تشکیل شده است.
چگونه از صحت اصل بودن بیمه نامه اطمینان حاصل نماییم؟
تمامی بیمه های شخص ثالث صادر شده داری کدی درج شده بر روی بیمه نامه می باشند که به آن کد یکتا می گویند. شما می توانید با وارد کردن این کد در سامانه سنهاب بیمه مرکزی از صحت و درستی بیم نامه خود طلع شوید و یا در صورت در دسترس نبودن این کد می توانید با طلاعات دیر مثل شماره VIN ویا شماره بیمه نامه، کدملی بیمه گذار و .... بتوانید استعلام بیمه نامه خود را بگیرید.
آیا تخفیفات بیمه ثالث قابل انتقال است؟
بله شما می توانید تخفیفات بیمه شخص ثالثی را که به شما متعلق است در صورت فروش به خودرویی دیگر منتقل نمایید، این در این موضوع بصورت کامل در مقاله " انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث در سال 1402" توضیح داده شده است که می توانید آنرا مطالعه نمایید.
اگر خسارت داشته باشید آیا تخفیف عدم خسارت صفر می شود؟
خیر بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث در صورت داشتن خسارت تخفیف هایتان صفر نمی شود و به صورت پلکانی با توجه به نوع خسارت کسر می گردد.
آیا می توان بیمه کوتاه مدت و کمتر از یک سال صادر کرد؟
بله این امکان فراهم است که یک ماهه و یا بیشتر بیمه نامه را صادر نمایید.
آیا بیمه شخص ثالث از نظر پوشش و مفاد مدل های مختلفی دارد؟
خیر، به صورت کلی بیمه شخص ثالث مفاد و قوانین آن در تمام شرکت های یکی می باشد و نرخ حق بیمه با توجه به نوع ماشین، نوع کاربری خودرو، تعداد سیلندر، سال ساخت خودرو، تعهد مالی خریداری شده، تعیین می گردد و برای افرادی که با خودرو به سفر بین المللی می روند بیمه نامه خاصی صادر می گردد که این بیمه نامه را تنها تعداد خاصی از شرکت های بیمه صادر می کنند.
انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث از شرکت به شرکت دیگر ممکن است؟
بله شما می توانید تخفیفات بیمه نامه خود را بدون هیچ مشکلی از شرکتی به شرکت دیگری انتقال دهید و در صورت تمدید بیمه نامه در شرکت جدید تخفیفات بیمه شما در بیمه جدید لحاظ می گردد.

نظر بدهید

user
جواد شرفی
یکشنبه 9 مهر 1402
سلام وعرض ادب اقای قاسمی خیلی سپاسگزارم از مجموعه خوبتون بابت صدور بیمه نامه ثالث تخفیات کامل پلاک قبلی به خودرو جدیدم انتقال دادید ممنون بابت مسئولت پذیری و حسن صداقتی که داشتید

admin
پاسخ مدیر به جواد شرفی
یکشنبه 9 مهر 1402

سلام خواهش می کنم تیم ما همیشه سعی می کند بهترین خدمات را به مشتریانمان ارائه دهد.

user
سامان هژبر
پنجشنبه 2 شهریور 1402
سلام و درود چه مواردی برای صدور بهترین بیمه ثالث باید رعایت کنیم ؟

admin
پاسخ مدیر به سامان هژبر
شنبه 4 شهریور 1402

سلام بیمه شخص ثالث به غیر از دو مورد که دست شما هست و می توانید تغییر دهید موارد دیگر غیرقابل تغییر است مورد اول تعهد مالی و مورد دوم در بعضی از شرکت های می توانید تعهد جانی راننده را نیز انتخاب نمایید بقیه موارد غیرقابل تغییر می باشد.

user
حسین روح‌بخش
یکشنبه 29 مرداد 1402
سلام برای صدور بیمه نامه شخص ثالث با چه تعهد مالی صادر کنیم بهتر است ؟

admin
پاسخ مدیر به حسین روح‌بخش
دوشنبه 30 مرداد 1402

سلام خودروها به دو دسته متعارف و غیر متعارف تقسیم می شوند. در سال 1402 تا سقف 600 میلیون تومان خودرو متعارف محاسبه می شود و هنگامیکه شما با خودرو متعارف تصادف کنید و مقصر حادثه باشید می بایست تمام خسارت وارد شده را پرداخت کنید پس بهتر است تعهد مالی بیمه خود را تا حد امکان افزایش دهید.

user
سپهری
سه شنبه 24 مرداد 1402
سلام بیمه نامه شخص ثالث من 70 درصد تخفیف عدم خسارت دارد، اگر بنده تصادف کردم و از بیمه نامه ام استفاده کنم تخفیفاتم از بین می رود ؟

admin
پاسخ مدیر به سپهری
سه شنبه 24 مرداد 1402

سلام طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث تخفیفات به صورت پلکانی و با توجه به نوع خسارت، تخفیف کسر می گردد و به یکباره تخفیف عدم خسارت صفر نمی گردد