بیمه مسئولیت پزشکان ✔️ صدور بیمه مسئولیت پزشکی در مشهد

☐ حرفه پزشکی یکی از مشاغلی است که بسیار پر مسئولیت بوده چرا که با جان افراد سروکار دارد. بیمه مسئولیت پزشکان یکی از انواع بیمه نامه‌های مسئولیت مدنی است. اغلب پزشکان و پیراپزشکان برای داشتن آسودگی خاطر بیشتر بیمه مسئولیت پزشکی و بیمه مسئولیت پیراپزشکان را خریداری می‌کنند.

امتیاز دهی :

بیمه مسئولیت پزشکان ✔️ صدور بیمه مسئولیت پزشکی در مشهد

بیمه مسئولیت پزشکان

حرفه پزشکی یکی از مشاغلی است که بسیار پر مسئولیت بوده چرا که با جان افراد سروکار دارد. بیمه مسئولیت پزشکان یکی از انواع بیمه نامه‌های مسئولیت مدنی است. اغلب پزشکان و پیراپزشکان برای داشتن آسودگی خاطر بیشتر بیمه مسئولیت پزشکی و بیمه مسئولیت پیراپزشکان را خریداری می‌کنند. این بیمه نامه برای جبران خسارات جسمانی و یا روانی که ممکن است در اثر قصور و یا غفلت پزشکان و یا پیراپزشکان به بیماران وارد شود می‌باشد.
مواردی مانند خطا، اشتباه، غفلت و یا قصور در انجام معالجه‌، تجویز نادرست، اعمال جراحی همه از پوشش های این بیمه نامه هستند.حتی اگر مداوای بیمار با رضایت خود و یا ولی قانونی وی انجام بگیرد، بیمه نامه مسئولیت پزشکان، مسئولیت پزشک را در زمان خسارت بر عهده خواهد گرفت.

طبقه بندی مشاغل در بیمه مسئولیت پزشکان

بیمه مسئولیت پزشکان بر اساس طبقه بندی زیر به چهار گروه زیر تقسیم می‌شود:

☐ طبقه یک : جراح و متخصص زنان و زایمان، جراحان عمومی، بیهوشی، ارتوپدی
طبقه دو: جراح و متخصصین قلب، مغز و اعصاب، چشم، ترکیبی، پلاستیک و ارولوژی
☐ طبقه سه: جراح و متخصص فک و صورت، گوش و حلق و بینی، جراح دندان و لثه، پوست و اطفال
☐ طبقه چهارم: متخصصین غیر جراح، پزشک عمومی، دندانپزشک، داروساز، رادیولوژی، میکروبیولوژی، آندوسکوپی

برای پزشکانی که تحت عنوان یک قرارداد گروهی هستند تخفیف گروهی اعمال می‌شود.

طبقه مشاغل در بیمه مسئولیت پیراپزشکان

☐ گروه 1: ماماهایی که دارای مطب مستقل هستند
☐ گروه 2: ماماها (شاغل در بیمارستان)، دندانپزشکان تجربی و بهداشت کاران دهان و دندان
☐ گروه 3: كارشناسان ارشد و تكنسين‌هاي بيهوشی، كارشناسان فيزيوتراپی، پرستاران، بهياران شاغل در كليه بخش‌هاي CCU و ICU، دياليز، اورژانس و سوپروایزرها
☐ گروه 4: پرستاران و بهياران ساير بخشها، تكنسين‌هاي اتاق عمل، پرستاران و بهياران اتاق عمل، سوپروایزرهای آموزشی
☐ گروه 5: تكنسين‌هاي راديولوژی، سی تی اسكن و MRI و كارشناسان و تكنسين‌های آزمايشگاه، داروخانه و تكنسين‌های نوارنگاری و CSR و كمك بهياران

حق بیمه مسئولیت پزشکان چگونه محاسبه می‌شود؟

حق بیمه مسئولیت پزشکان بر اساس سه فاکتور زیر محاسبه می‌شود.

✔️ نوع تخصص پزشک و حوزه کاری پزشک یا پیراپزشک
✔️ سقف پوشش‌هایی که بیمه‌گذار انتخاب و خریداری می‌کند
✔️ میزان تخفیفاتی که بیمه نامه مسئولیت پزشکان دارد
✔️ تخفیفات بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان

در شرایط زیر برای پزشکان عزیز تخفیفاتی لحاظ می‌شود:

✔️ داشتن سابقه بیمه مسئولیت عدم خسارت
✔️ ارائه تخفیفات گروهی
✔️ ارائه تخفیف برای خرید نقدی بیمه نامه
✔️ ارائه برخی از تخفیفات ویژه از طرف برخی از شرکت‌های بیمه به صورت دوره‌ای و برای مناسبت‌های ویژه

جهت استفاده از مشاوره رایگان در مورد بیمه مسئولیت بر روی دکمه درخواست مشاوره کلیک نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

خسارات تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان

باید توجه کرد که خطا در هر شغلی غیر قابل اجتناب است و این امر لزوما به معنی عدم مهارت پزشکان عزیز نیست. همانطور که یک مهندس ساختمان نیاز به بیمه مسئولیت ساختماندارد و از همین رو است که بیمه‌های مسئولیت شغل‌های تخصصی در جهان به وجود آمده‌اند.

خسارت‌هایی که در زمان حادثه، در این بیمه نامه پزشکان و پیراپزشکان را تحت پوشش قرار می‌دهد به شرح زیر می‌باشند:

  • غرامت فوت

    در صورتی که بیمار به علت خطا و اشتباه پزشک و یا پیراپزشک فوت نماید، ورثه بیمار به دنبال دریافت غرامت می‌باشند. بیمه‌گذار(پزشک) می‌تواند با استفاده از این بیمه نامه غرامت فوت را به ورثه وی پرداخت نماید. پرداخت غرامت فوت برای جبران خسارت دیه در ماه‌‌های عادی و ماه‌های حرام نیز می‌باشد.

  • غرامت نقص عضو

    ممکن است هر گونه خطا و قصور پزشکان و پیرا پزشکان منجربه نقص عضو بیمار شود، شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت به بیمار می‌باشد. سقف تعهدات در این پوشش به انتخاب پزشک و پیراپزشکان تا سقف مشخص شده در بیمه نامه هزینه خسارات به وجود آمده را پرداخت می‌کند.

موارد خارج از پوشش

خساراتی هستند که چنانچه از طرف پزشک و پیراپزشک برای بیمار بوجود آید، بیمه مسئولیتی را در مقابل غرامات و خسارات اتفاق افتاده قبول نکرده و خسارتی را پرداخت نمی‌کند:
✔️ 
خساراتی که ناشی از درمان و یا عمل جراحی خارج از وظائف شغلی، پزشک و یا پیراپزشک اتفاق بیافتد، بیمه مسئولیتی را قبول نمی‌کند.
✔️ 
اگر پزشک و یا پیراپزشک به دلیل مواد مخدر و یا داروهای خواب آور و یا مشروبات الکلی صدماتی را به بیمار وارد کند، بیمه مسئولیت پزشکان خسارتی را پرداخت نمی‌کند.
✔️ 
هرگونه خسارت ناشی از هرگونه معالجه و مداوا و یا عمل جراحی اتفاق بیافتد که بر خلاف قوانین و مقررات جاری کشور باشد، بیمه مسئولیتی را قبول نمی‌کند.
✔️ 
هرگونه خسارت ناشی از بیهوشی عمومی که خارج از درمانگاه و یا بیمارستان انجام شده باشد نیز تحت پوشش بیمه مسئولیت نمی‌باشد.
✔️ 
خسارت‌هایی که در اثر معالجه مداوا و یا عمل جراحی نسبت به افراد درجه یک سببی و یا نسبی وارد شود.

مهمترین شرکت‌های بیمه مسئولیت پزشکان

همه شرکت‌هایی که بیمه نامه مسئولیت ارائه می‌کنند، بیمه مسئولیت پزشکان را نیز ارائه می‌کنند. از جمله مهمترین شرکت‌های بیمه مسئولیت پزشکان عبارتند از:

بیمه آسیا، بیمه پاسارگاد، بیمه  ایران، بیمه سامان، بیمه کارآفرین، بیمه پارسیان، بیمه دانا، بیمه دی، بیمه ملت.

چطور بهترین بیمه مسئولیت پرشکان و پیراپزشکان را خریداری کنید

اگر در انتخاب بهترین بیمه مسئولیت پزشکان می خواهید بهترین بیمه نامه را داشته باشد باید چند نکته مهم را رعایت کنید:

✔️ در انتخاب بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان شرکتی را انتخاب کنید که از لحاظ توانگری مالی در سطح یک بین سایر شرکت های بیمه قرار داشته باشد.
✔️ 
در انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای، حتما پوشش های لازم برای بیمه‌نامه‌تان را خریداری نمایید.
✔️ 
به انتخاب طبقه شغلی در بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان دقت فرمایید
✔️ 
اگر بیمه نامه شما در نیمه دوم سال صادر می‌شود بهتر است که بیمه مسئولیت شما پوشش دیه را داشته باشد  تا در زمان تغییر دیه‌ها در سال جدید به مشکل نخورید . البته فقط بیمه آسیا و بیمه آرمان این پوشش را دارد.

سایر نکات مهم در خرید بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان به قرار زیر است:

✔️ محدوده پوشش برای بیمه نامه‌های مسئولیت پزشکان فقط برای داخل کشور ایران بوده و برای خارج از کشور هیچگونه تعهد و پوششی را ندارد.
✔️ 
برای خساراتی که پزشک (بیمه گذار) محکوم به پرداخت دیه شود، شرکت بیمه موظف است که بر اساس قانون دیات خسارت را بر اساس ماه عادی و حرام پرداخت نماید.
✔️ 
اگر صدمه ای به بیمار وارد شده باشد که بیمار چند سال بعد متوجه این خسارت گردد، پزشک می تواند تا 4 سال بعد از پایان مدت بیمه نامه مسئولیت از پوشش‌های بیمه نامه خود استفاده نماید، شرکت بیمه بعد از صدور رای دادگاه خسارت وارد شده را پرداخت می‌کند.
✔️ 
مدت بیمه نامه مسئولیت پزشکان معمولا به صورت یکساله بوده و پس از پایان یک سال پزشک می‌تواند بیمه نامه خود را تمدید نماید و از تخفیفات عدم خسارت استفاده نماید. البته وی می‌تواند بیمه نامه کوتاه مدت خریداری نماید و در صورت نیاز بیمه نامه خود را تمدید نماید.

جهت استفاده از مشاوره رایگان در مورد بیمه مسئولیت بر روی دکمه درخواست مشاوره کلیک نمایید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

نظر بدهید

user
بهروز حیدری
سه شنبه 24 مرداد 1402
سلام و خسته نباشید بفرمایید که برای بیمه مسئولیت پزشکی کدام شرکت بیمه ای را پیشنهاد میکنید ؟

admin
پاسخ مدیر به بهروز حیدری
سه شنبه 24 مرداد 1402

سلام سپاسگذارم شرکت های بیمه ایران، آسیا، البرز و پارسیان جزو شرکت های خوب در زمینه بیمه نامه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان هستند، می توانید مبالغ حق بیمه و شرایط شرکت ها و پوشش هایی که ارئه می دهند را قبل از صدور با یکدگیر مقایسه بفرمایید.