بیمه تمام خطر پیمانکاران | صدور سریع + مشاوره

بیمه خرید مرجع صدور انواع بیمه نامه ها

جهت مشاوره و صدور بیمه نامه با ما تماس بگیرید
☎️ 05136031848

امتیاز دهی :

بیمه تمام خطر پیمانکاران | صدور سریع + مشاوره

بیمه تمام خطر پیمانکاران چیست؟

بیمه تمام خطر پیمانکاران یکی از بیمه های مهندسی می باشد که خطراتی که پروژه ها با آن مواجح هستند را تحت پوشش قرار می دهد. این بیمه نامه خسارت های احتمالی در خصوص اموال، اشخاص ثالث و اموال مجاور را در هنگام انجام پروژه ها پوشش می دهد.

بیمه مهندسی تمام خطر پیمانکاران، با اقتباس از شرایط بین المللی و به صورت تمام خطر صادر می‌شود. بیمه تمام خطر پیمانکاران یا (Contractor’s All Risk) یکی از انواع مختلف بیمه نامه های مهندسی برای پروژه های در حال احداث و یا ساخت می باشد. این بیمه خسارت های مالی و جانی اثر حادثه و در حین اجرای عملیات نصب، مونتاژ یا دمونتاژ انواع ماشین آلات و تجهیزات و نیز نصب هرگونه سازه با اسکلت اعم از کارگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی، کارخانجات، انواع مختلف صنایع غذایی، شیمیایی، فولاد، صنایع چوب، چرم، کاشی سازی، صنایع کشاورزی و ..... را تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه تمام خطر به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند که یکی از آنها بیمه تمام خطر پیمانکاران و دیگری بیمه تمام خطر نصب می باشد.

 1- بیمه تمام خطر پیمانکاران، پیمانکار و یا بیمه گذار می‌تواند همه خسارت‌های مالی و جانی پروژه را تحت پوشش بیمه قرار می دهد.
2- بیمه تمام خطر نصب که فقط اجزاء سازه مانند اسکلت و تجهیزات درحال نصب پروژه را تحت پوشش بیمه قرار داده می شود.

 بیمه مهندسی تمام خطر پیمانکاران دارای دو بخش است:

خسارت مالی به خود پروژه: در این قسمت مواردی مانند اقلام مورد نصب، هزینه حمل و نقل، حقوق و عوارض گمرکی، هزینه های نصب و راه اندازی، عملیات ساختمانی، تجهیزات ساختمانی یا نصب، ماشین آلات ساختمانی، برداشت ضایعات، خسارات مالی به اشخاص ثالث اموال مجاور تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مسئولیت در قبال اشخاص ثالث: در این بخش نیز می توان خسارات بدنی منجر به فوت و نقص عضو و هزینه پزشکی و خسارت های مالی به اشخاص ثالث می‌تواند تحت پوشش قرار گیرد.

پوشش های اصلی بیمه نامه

✔️ آتش سوزی
✔️ انفجار
✔️ صاعقه
✔️ سیل
✔️ طغیان آب رودخانه ها
✔️ طوفان
✔️ زلزله
✔️ نشست زمین
✔️ لغزش و رانش زمین
✔️ دزدی
✔️ طراحی اشتباه و غلط
✔️ اجرا با کیفیت کم و نازل
✔️ فقدان و کمبود مهارت
✔️ غفلت و اهمال کاری
✔️ اعمال ناشی از سوء نیت یا خطای اشخاص
✔️ خسارت وارد ساختمانی

پوشش اشخاص ثالث

✔️ خسارت جانی و مالی در برابر اشخاص ثالث

پوشش انتخابی

✔️ برداشت ضایعات
✔️ دوره نگهداری بعد از تحویل

پوشش‌های بیمه مهندسی  تمام خطر پیمانکاران

بر اساس شرایط بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران موارد زیر در بیمه نامه تحت پوشش قرار می گیرد

خسارت های مالی

در این بیمه با توجه به توافق صورت گرفته بین شرکت بیمه و بیمه گذار اگر در طول مدت زمان اعتبار بیمه نامه تمام یا بخشی از اموال ذکر شده در جدول مشخصات به جز مواردی که استثنا شده باشد، اگر به طور ناگهانی دچاراتلاف یا خسارت فیزیکی اتفاق بیافتد و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد، شرکت بیمه یا به صورت خسارت نقدی و یا تعمیر و تعویض مورد آسیب دیده خسارت را جبران خواهد کرد.

خسارت‌های جانی

پرداخت خسارت‌های جانی به افراد ثالث در مدت زمان بیمه، تعهد دیگر شرکت بیمه است. خسارت‌های جانی شامل موارد مختلفی مانند آسیب دیدن یا نقص عضو افراد، هزینه‌های دادرسی و بسیاری از موارد دیگر است.

تعرفه‌های بیمه تمام خطر پیمانکاران چگونه است؟

محاسبه قیمت بیمه تمام خطر پیمانکاران بر اساس فاکتورهای مختلفی صورت می‌گیرد. نوع فعالیت، مشخصات محل، ریسک فعالیت مورد نظر و کاربری و نوع سازه ساختمان بیمه‌شده از مهم‌ترین موارد موثر در تعیین تعرفه بیمه به حساب می‌آید.همچنین کاربری و نوع ساختمان‌های همسایه پروژه، میزان پوشش خسارت مورد درخواست پیمانکار، تعهد شرکت بیمه و موارد دیگری هم در تعیین نرخ بیمه تمام خطر پیمانکاران موثر است.

 مشاوره رایگان در مورد بیمه تمام خطر پیمانکاران

نظر بدهید